Hold Control-/Cmd-tasten nede.
Trykk på + for å forstørre eller for å forminske.

Smarttelefon

Automatisk oppgradering av et mobilabonnement - trenger du å godta dette?

I en annen artikkel, som vi også har send ut i dag, kan du lese litt om det som skjer med overgangen fra Getmail til Wemail for alle de Get kundene som er berørt av dette. De har fått en e-post fra Wemail at overgangen fra Getmail til Wemail vil koste kundene kr.19,- per måned ekstra. Det er altså en endring i abonnementet som medfører en prisendring.

Det er selvfølgelig ikke nødvendig å godta denne prisendringen, men dersom du ikke godtar den, medfører dette at din Wemail vil stoppes
etter 1.oktober.
Du må da opprette en annen e-post adresse med alt dette medfører.
Så selv om det ikke er nødvendig å akseptere slike prisendringer, vil å ikke akseptere ha en del konsekvenser. 

Men i andre tilfeller er det derimot ikke nødvendig å uten videre godta en automatisk oppgradering som teleselskapet initierer.
Du som kunde har tross alt ikke bedt om denne oppgraderingen selv og du har kanskje heller ikke behov for en slik oppgradering. I tillegg øker abonnementsprisen uten videre og ofte legger de til en del ekstra tjenester, som en sikkerhetspakke, som også skal betales for. 

Nedenfor ser du et eksempel av en e-post som Telenor sendte til en av sine kunderPå grunn av personvern har vi endret navn og mobilnummeret.   Eksempel e-post om oppgradering

Dette er typisk et eksempel der du ikke uten videre trenger å godta denne oppgraderingen og prisendringen. Du bør lese godt gjennom hva dette tilbudet, eller denne oppgraderingen inneholder for deretter vurdere om du har behov for alt dette.

Om du vurderer at du egentlig ikke har behov for det teleselskapet tilbyr av oppgradering eller ekstra tjenseter, er det beste rådet vi kan gi, når du mottar en slik e-post fra ditt teleselskap, at du tar kontakt med kundeservice og be om å beholde abonnementet eller få et tilsvarende abonnement som har samme pris og ytelse. Teleselskaper ønsker nok gjerne å beholde deg som kunde, så som regel klarer kundeservice ordner dette raskt og enkelt. 

Får du ikke et godt nok tilbud fra de, kan du selvfølgelig også vurdere å bytte teleselskap. Det er mye konkurranse der ute og ofte gode tilbud å hente. Og du kan alltid beholde ditt gamle mobilnummer. 

 

 

Footer