Mange medlemmer i Seniornett har den siste tiden møtt problemer med Online.no. Noen har slitt med å få logget seg inn, noen har opplevd at de ikke får sendt med vedlegg til eposten og mange melder om at tjenesten generelt har vært ustabil.
Så sent som i går kunne man se meldingen ovenfor på nettsiden til Online.no. Den er datert 26.01 – altså en uke gammel. Der anbefales man “å vente litt og så prøve igjen”. Hvor lenge er litt, spør Seniornett til Telenor:
– Vi jobber fortsatt med å migrere til ny plattform og mail-kunder kan dessverre fortsatt oppleve ustabilitet knyttet til dette, svarer pressesjef Anders Krokan i Telenor.
Den manglende stabiliteten skyldes nemlig at tjenesten som mange bruker til e-post, skal over på en ny og bedre plattform. Da skal også spam-filteret oppgraderes.
– Med ny plattform og leverandør skal stabiliteten bli god, og samtidig får kundene bedre spam-filtrering. Jeg har ikke data for når migreringen er gjennomført, men arbeidet er i full gang, sier Krokan.