Hold Control-/Cmd-tasten nede.
Trykk på + for å forstørre eller for å forminske.

Android

Kjøp og angrerett i Google Play Butikk

I forbindelse med årets Digital Festival 2022 hvor temaet er foto, tenkte vi å prøve oss på en foto-betalingsapp og begynner i det små. Google sier selv i sin forklaring at dersom du kjøper noe i deres butikk og angrer innen to timer, så vil det ikke være noen problemer. Så vi starter med en rimelig app som vi i verste fall har råd til å tape penger på – kroner 9,99.

Når vi klikker for å kjøpe appen, må vi velge hvordan vi ønsker å betale for den. Via mobiltelefonregningen, ved å legge inn nytt bankkort, paypal eller kode fra gavekort. Vi legger inn betalingsopplysningene for ett nytt kreditt- eller debetkort, Google tilbyr å skanne kortet, slik at vi slipper å skrive annet enn vår sikkerhetskode, google-passord og bekrefte at vi er oss via BankID på mobilen.

Her er noen skjermbilder som viser hvordan kjøp i Google Play butikk fungerer:

Skjermbilde fra Google Play butikk

 

Skjermbilde fra Google Play butikk

 

Appen vil da automatisk starte med klargjøring og nedlastning.

Dersom det nå viser seg at du angrer, så vil du se at det nå er mulighet for det. Du kan velge å installere appen og utforske den, eller be om refusjon med én gang. Ber du om refusjon, så blir appen avinnstallert automatisk og du trenger ikke bekymre deg noe.

Skjermbilde fra Google Play butikk

 

Skjermbilde fra Google Play butikk

 

I det samme minuttet vi ba om refusjon, mottok vi e-post om at refusjonen var utstedt.

 

Skjermbilde fra Google Play butikk

Footer