Dersom du ikke har aktivert abonnement hos Wemail innen 1. desember, vil e-posten din slutte å virke. Det vil si at du ikke vil motta nye e-poster, og du kan heller ikke sende e-poster ifra e-postkontoen lenger. Har du benyttet et e-postprogram/ e-postleser for å lese e-posten, så vil eksisterende e-poster finnes i e-post programmet ditt, men du mottar altså ingen nye e-poster.
Eksempel på et e-postprogram/ e-postleser kan være Microsoft Outlook, Windows10 e-post app, Mozilla Thunderbird eller e-post-apper på mobiltelefoner og nettbrett.
Ønsker du å fortsette med din Getmail, som nå har blitt Wemail, må du innen 1. desember aktivere betalingen av 19 kroner per måned. Dette må du gjøre på det som heter webmail fra Wemail.
Om du ikke ønsker å forsette å bruke Wemail, bør du bytte e-postkonto før 1. desember. Husk også at om du har brukt Wemail-adressen din som gjenopprettingsadresse i forbindelse med andre digitale kontoer vil heller ikke disse virke etter 1. desember, hvis du ikke aktiverer e-posten eller bytter til en annen e-postleverandør.
Nedenfor ser du hvordan du gjør dette. Dette er hentet fra vår artikkel som du kan lese i sin helhet ved å klikke på lenken til den artikkelen her: Overgang fra Getmail til Wemail – Seniornett Norge
- Åpen en nettleser (Google Chrome, Firefox, Edge) og gå til wemail.no https://wemail.no/
- Skriv inn e-post adresse og passordet til e-posten kontoen, og trykk «Logg inn»
- Du vil nå se denne meldingen (pop-up vindu). Trykk på «Aktiver abonnement»
Dersom du har logget inn hos wemail og denne beskjeden ikke kommer frem så har du allerede aktivert abonnementet. Da trenger du ikke å gjøre noe mer.
- Det første du må velge er abonnementet. Velg enten «Betal for 6 måneder» eller «Betal for 12 måneder», og trykk «Neste»
- Trykk i skrivefeltet under «Mobilnummer» og skriv inn mobilnummeret, og trykk «Neste»
- Skriv inn betalingsopplysninger (kortnummeret, gyldig til og CVC kode), og trykk «Neste»
- Du kommer nå til «Oversikten» som viser det du har fylt ut i de forrige vinduer og som bekrefter at du har aktivert abonnementet. Nederst til høyre kan du trykke på «Ferdig»
- Du vil nå finne en e-post bekreftelse fra Wemail i innboksen din. Abonnementet er nå bekreftet aktivert og du kan fortsette å bruke Wemail også etter 1. desember
Dersom du får problemer med å få aktivert abonnementet, kan du gjerne ta kontakt med oss i support (22 42 96 26) så skal vi hjelpe deg å få dette til.
Lykke til!