Hold Control-/Cmd-tasten nede.
Trykk på + for å forstørre eller for å forminske.

Kom i gang

Vet du at du får gratis datahjelp (support) som medlem av Seniornett?

En viktig oppgave for oss i Seniornett er å tilby datahjelp. Vi kan hjelpe deg om det gjelder PC, Mac, smarttelefon eller nettbrett. Datahjelpen er gratis for medlemmer i Seniornett.

Har du vært uheldig å klikket på noe, slik at du har fått virus på PC-en? Eller har du mistet tilgang til e-posten? Blitt hacket? Eller trenger du råd før du kjøper deg ny smarttelefon eller PC? Alt dette, og mer til, kan Seniornetts datahjelp bistå med.

Du kan få hjelp over telefonen eller du kan bestille en time for å komme ned til oss i Dronningensgate 6, Oslo, hvis du bor i nærheten av hovedstaden. Vi bruker fjernstyringsprogrammet TeamViewer, da kan du sitte å se på når en av våre datahjelpere retter opp din PC, MAC, nettbrett eller mobil.

Vi ringer tilbake!

Det kan til tider være mange som ringer samtidig til datahjelpen, om du ikke får svar, ringer vi deg opp igjen så fort en av våre hjelpere blir ledig. Du trenger ikke ringe opp igjen flere ganger.

Hva kan vi gjøre?

Har du kjøpt ny mobil, PC eller nettbrett kan vi hjelpe deg med å overføre data fra gammel til ny enhet. Vi sjekker om du trenger oppdateringer, og det må ryddes på harddisken eller om e-postprogrammet er “ute av kontroll”. Og husk, våre datahjelpere er seniorer med tid og tålmodighet; ingen spørsmål er for “dumme”.

Vi kan også gi råd. Ofte stilte spørsmål handler om, oppdateringer, sikkerhet, e-post, skrivere, bruk av forskjellige programmer (Apper) og råd om kjøp av nytt digitalt utstyr.

Slik gjør vi det

TeamViewer er programmet vi bruker for å logge oss inn på din PC, MAC, mobil eller nettbrett. Det fungerer ved at du ringer oss og vi ber deg om å åpne TeamViewer, som enten er et program du har installert på PC-en eller en app. Har du ikke TeamViewer kan vi hjelpe deg med det.

Når du åpner TeamViewer vil du få en tallrekke som står under Din ID, denne tallrekken er IDen til TeamViewer så ber vi om å lese opp passordet til TeamViewer, dette passordet er forskjellig for hver gang du åpner TeamViewer. Når økten er avsluttet logger vi ut, og ingen har tilgang til de  digitale enhet igjen.

Footer